Härlig Morgon!

Den här morgonen har börjat strålande,
jag har än en gång blivit påmind om varför jag
älskar mitt yrke och det jag gör när det "bara handlar om smink".



Först kom det in en jättesöt kvinna med sjukdomen Vitalgo, ni vet det Michael Jackson
led utav.
Hon hade provat massor och vart runt för att få hjälp utan resultat.
Hon blev verkligen lycklig över resultatet och kommer att komma tillbaka nästa vecka för
att inhandla mer saker som underlättar hennes vardag. 



Det påminner om när Shaul, grundare till detta underbara märke hjälpte en kvinna med leukemi.
Hon var blå, svart och kritvit och hade inget hår alls. Hon hade vart på vartenda ställe hon kunde komma på för att få hjälp med att sminka över och förbättra. Utan resultat. De hade sagt att inget smink i världen kunde hjälpá. 
Det blandades friskt med foundations och produkter, lösfransar och browshade. Resultatet var strålande, Shaul är verkligen en av världens bästa makeupartister.
Hon var så tacksam så tårarna sprutade och hon handlade varenda produkt och långt efter skickade hon mejl om hur livet efter den dagen hon mötte oss på mässan hade förändrats.


Precis nu hade jag inne en tjej som hette Camilla och hon var verkligen världens trevligaste tjej. Det är så kul när man verkligen får kontakt, för det är ju ett socialt yrke vi har valt.
Hon skulle på bröllop och vi lade en fin sminkning som jag önskar jag hade kommit ihåg att ta kort på.
Hon (och hennes karl ;) var också hur nöjd och glad som helst och det värmer otroligt med sådan bekräftelse- Ja man vet att de inte ljuger när de vågar lita på en och går hem med just de produkterna man har rekomenderat.

Alla vill vara bra på det man gör- oavsett om man är raketforskare inom NASA, Städare eller i mitt fall MUA.

KRAMAR ANNA


Kommentarer
Postat av: Sara

"Alla" säger att det är insidan som räknas och självklart är det så. Men ytan betyder så mycket för många, för att de ska kunna må bra inombords!

Så att vara lite ytlig för att må bra inombords är bara hälsosamt!



Ni är så duktiga ni tjejer!

Kram!

2010-08-06 @ 14:51:03
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Jenny

Bra där Anna!! Du är super duktig, känns hur bra som helst att ha dig som kolega i butiken... Massa kramar :)

2010-08-06 @ 15:10:23
Postat av: Anna

Tack snälla Jenny, känns toppen att höra!

Jag är inte ensam om att ha fått uppskattning i butiken, du blir ju vän med alla våra kunder! ;)



Härligt att det går så bra för oss alla i butiken just nu! kram

2010-08-06 @ 20:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0