-


För flera år sen när jag jobbade på café var det en kvinna som kom en gång i veckan och undrade om hon kunde få kaffesump (kaffesump är det som blir kvar av kaffet efter att man bryggt klart den).
Jag tyckte det va så konstigt att någon vill ha kaffesump, i vanliga fall slänger man det direkt. Så jag frågade henne om det en dag och hon skrattade bara o sa:
- Kaffesump är en superbra kroppspeeling som dessutom inte kostar något!

Det visade sig att hon hade rätt. Kaffe innehåller antioxidanter som motverkar fria radikaler i kroppen. Kaffe innehåller även koffein som inte bara piggar upp hjärnan men har även positiv effekt på huden då många, som testat, tycker att dom fått färre celuliter!

Du behöver alltså:
  • Kaffesump

För bästa möjliga effekt, gör detta i duschen/badet efter att din hud fått suga upp lite av den varma ångan från vattnet. Detta mjuknar upp allt död hud och ökar peelingens effekt.
Börja skrubba hela kroppen mjukt och försiktigt och ta lite kaffesump åt taget. Fokusera på celuliter och skrubba i små, runda rörelser.
När du är klar med hela kroppen får du gärna låta kaffesumpen verka en stund, tvätta sedan av men vanligt kroppstvål och smörj sedan in kroppen med lotion!

Kramar Kristin

Kommentarer
Postat av: bella

Denna har man hört från de äldre några gånger men ska nog testa de :D

2010-12-17 @ 22:45:07
Postat av: Kristin (mist)

Dom äldre har verkligen rätt när de gäller denna kan jag lova...inte ens bebisar får så len hy :)

Kram

2010-12-18 @ 00:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0