Avokado + Gurkmeja = Ansiktsmask?

Hej hopp allihopp!! :D
Fick veta att tjejerna har fullt upp i butiken (passa på hörni det är juh ändå 20% rabatt på alla Glimmers idag!!) och eftersom jag kommer att julbaka och städa för fullt idag får bloggen tyvärr lida lite :(
Men som tröst har jag lagt ihop en tutorial över hur man gör en rensande och återfuktande ansiktsmask nu sådär lagom till julen :)
Du behöver:

  • En halv avokado
  • En tesked gurkmeja
  • En skål att blanda i

Börja med att hacka och mosa avokadon. Enklast är juh att slänga in dom i mixern men jag fick för mig att göra det här väldigt sent på natten när alla låg och sov :P

Släng in gurkmejan

Blanda ihop till en smet. Det ska helst inte vara några klumpar därför är det en fördel att använda en mixer. Lägg smeten på ansiktet, som en mask. Det som blir över av smeten går att lägga i en plastpåse och förvara i kylskåpet så du kan använda en annan gång men förvara i max 2-3 dagar sen blir det gammalt.

Ha på masken i minst 30 min. Gurkmeja är packat med antioxidanter och verkar antiinflammatoriskt. Gurkmeja är bra för finnar/acne, utslag, eksem, infektioner, svullnad mm. Ser ni min finne på pannan längst upp till vänster? Den var borta när jag vakna dagen efter att ja lagt på masken :)
Avokado är rik på A och E vitaminer som verkar läkande för huden. Avokado innehåller även 20% olja viket gör den otroligt fuktgivande. Det är kanonbra nu under vintertiden då huden torkar ut väldigt mycket!

När du ska tvätta bort masken:
  • Börja med att skölja bort masken men ljummet vatten
  • När du fått bort det mesta, tvätta då av med din ansiktsrengöring
  • Glöm inte ansiktsvatten!!
  • Avsluta med att återfukta med din ansiktscreme
Tänk på:
  • Skydda dina naglar om du applicerar masken med händerna. Gurkmeja missfärgar nämligen naglarna och det går inte att få bort....tro mig!
  • För att uppnå maximal effekt kan du peela ansiktet innan. Död hud suger annars upp väldigt mycket fukt
  • Gör helst detta innan du går och lägger dig. Under natten jobbar huden med att återhämta sig och tar därför till sig alla vitaminer m.m mycket bättre
Fråga gärna om ni undrar något :)

Kramar Kristin

Kommentarer
Postat av: bella

Detta ska testas , :) fin du va på bilden hehe ;)



God jul och gott nytt år !:)

2010-12-22 @ 15:45:36
Postat av: Kristin (mist)

Akta naglarna :P

Haha tack så mycket, kände mig riktigt het asså :P



God jul o gott nytt år :)

2010-12-22 @ 16:54:42
Postat av: Sara.W

Hej,

kreativ ansiktsmask, detta ska jag testa. Din blogg kom fram när jag sökte på gurkmeja, haha.



2011-11-30 @ 13:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0