Gårdagens, och sedan lite mer färg på tillvaron!

Jag har märkt att jag använder ganska lite färg i mina sminkningar nu senaste tiden. Blir mest grått, svart, brunt osv. På sin höjd lila :) Ganska naturligt när det är vinter trot jag, att man väljer lite "tråkigare" färger. Såhär såg mitt öga ut igår:
Högst upp mot brynet ligger en skugga som heter "Esmeralda" en lite ljusrosa ton, funkar utmärkt som highlight på mig just nu.
Längst ner mot fransarna ligger en svart Cakeeyeliner, och sedan skuggan "Winston" som jag lagt mitt på mobila locket, och suddat jämt över hela locket upp till globlinjen. Den skuggan är svart med silverstänk.
Mellan highlighten och mörka skuggan har jag använt en matt ljusbrun skugga, för att mjuka upp kontrasten.

Åh så bara för att sätta lite färg på tillvaron bjuder jag på två färgstarka maker som jag gjort vid tidigare tillfällen. Stadiga följare av MistBloggen har säkert skymtat dessa tidigare, men ändå:



Babyblått och babyrosa, tillsammans med svart och mossgrönt i vattenlinjen.



Härliga gula, gröna, orangea och blåa toner. Piggar upp i det gråa vintervädret.
Kram Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0