Enkel hårstyling av Sofie

Jag fixade till en enkel, men fin frisyr på Anna idag innan hon skulle vidare från jobbet. I vanliga fall gör jag inte hår i butiken, eftersom jag endast är utbildad Makeupartist. De andra tjejerna som gör hår här i butik är även utbildade inom hår. Men jag tycker att det är jätteroligt att få skapa, trixa och forma med hår!
Före:


Efter:

 

Jag tuperade hela håret, från rötterna och slätkammade det sedan. Jag har lockat håret lite lätt med både en plattång och en trippeltång, för att få det lite busigt och även för att ge lite liv i håret. På denna sidan ni ser på bilden ovan, Har jag även tagit en passé och gjort en litet "tvist" som jag fäste med en hårnål. (Viktigt att inga hårnålar blir synliga)
 

På andra sidan använde jag mig av 2 passéer och tvinnade dom omlott och fäste med en nål, som jag självklart gömde.

Kram Sofie


Kommentarer
Postat av: Anna

Du borde göra hår för att du är jättejättegrym!



Ni ska veta att hon gjorde det på typ 20 minuter efter att ha fått helt fria händer! =)



2010-07-01 @ 17:26:28
Postat av: Sofie

Haha tack Anna, men du är en sådan naturlig skönhet, så dig går inte att misslyckas med :)

2010-07-01 @ 18:54:40
URL: http://mistingelsta.blogg.se/
Postat av: Annica

Vad fint:) Vad duktig du är, du får gärna fixa mitt hår ngn gång och sminka:)

2010-07-01 @ 23:39:24
URL: http://annicaacinna.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tack så mkt söta Anni :) Absolut, det är bara att boka in :) hihi. Hoppas att allt är bra! Kram

2010-07-02 @ 15:36:49
URL: http://mistingelsta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0