Tråkigt hår

Hej hej! Jag var hos er idag med min klass, och fick jätte många bra tips. Fick nämligen reda på att jag passade i varma färger m.m. Men det jag skulle vilja veta är en passande frisyr? Jag känner mig nämligen alltid så tråkig i håret, skulle vara jätte roligt att få några tips! 

MvH
Rebecca!


Hej Rebecca!
Det är lite svårt att säga eftersom jag inte har ditt hår framför mig men jag ska försöka svara så gott jag kan!
Saken är den att det finns oändligt mycket grejer man kan göra med håret och nu snackar vi alltså bara till vardags. Mitt allra bästa tips är att investera i en Björn Axén Volumemaster om du inte redan har en. Du anar inte hur stor skillnad lite volym kan göra i håret. Tupering i all ära men med volumemaster får du ett mera hållbart resultat som dessutom inte sliter på håret lika mycket. Håret blir också roligare att styla när det har lite volym i sig :)
Vad gäller frisyrer kan bara fantasin sätta gränser!
  • Flätor i håret är snygga och enkla att göra och går att göra på flera hundra olika sätt
  • Ta en slinga på varje sida av huvudet längst fram, tvinna slingorna och fäst dom bak på huvudet med hårnålar a la Lauren Conrad


  • Krama in lite mousse i blött hår och låt det självtorka. Du kommer få snygga lockar när det torkat :)
  • Knut upp håret i en ponnysvans. Variera med att ha det på olika höjder och ställen på huvudet. På sidan exempelvis i typisk 80-tals anda!
  • Plattångslocka några slingor runt ansiktet.
  • Diadem, hårnålar, hårband och andra typer av hårdekorationer är alla ett enkelt och snabbt sätt att piffa upp en tråkig frisyr. Speciellt om du har bråttom på morgonen :)
Jag hoppas att du fick svar på din fråga annars är du hjärtligt välkommen in till oss på Mist Stockholm, Ingelsta för lite fler tips!

Kramar Kristin

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! trevligt med lite frisyr förslag, men ja undrar vilka frisyrer som passar bäst om man har glasögon?

2010-11-18 @ 13:50:23
Postat av: Jenny (Mist)

Hej Anna!

Det är inte så lätt att rekomendera dig en frisyr bara så där utan att fått sett en bild utav dig.. Alla har vi så olika ansiktsformer bla... Men jag kan säga som så att har man glasögon så tar oftas glasögonen över i ansiktet om man inte har några naturliga bågar såklart..Och då måste man förstärka ansiktet i övrigt, mer färg på ögonen så man ser dem genom glaset, snygga ögonbryn, lite mera rouge, läppar ,bla.. Trivs man i sina glasögon tycker jag personlogen att man bör visa upp dom, var av jag tycker att du ska ta bort håret från ansiktet,sätta upp sidorna med spännen lr hårband... Hoppas att du blev lite klokare med det svaret:) / J

2010-11-18 @ 18:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0