En variant på sotade ögon!

Det märks att vi går mot höst,
folk börjar sota ögonen som galningar ;)
Det finns tusen olika sätt att sota sina ögon på,
och det finns nog ingen som inte har svurit över att "inte få till det" någongång.
Här är min variant jag gjorde igår:
En lätt sotning med Mist-pennan STORM och en av vår svarta eyeshadow.
Först grundade jag med highlighten moonlight.
För att mjuka upp den ytterligare så slutade det med att jag duttade på lite ljungfärgad eyedust.
Istället för att lägga kajal på hela locket och sudda upp den,
har jag lagt den som en lite bredare eyeliner. Jag har sen suddat upp den tillsammans med en ögonskugga
och jobbat mest i yttreögonvrån.
Sen så har jag såklart jobbat med penna och skugga på nedre fransrad för att rama in det hela..
Som jag sa, denna version kan vi kalla en "lättare/mjukare" sotning. Nästa gång kör jag på "Sofies" variant! =)

HUR GÖR DU?
// Anna

Kommentarer
Postat av: Sofie

Skitsnyggt gumman! Då kör jag på din variant nästa gång. det är roligt med sotningar, för som du säger, man kan göra på såå många olika sätt!Och framför allt med måånga olika färger!

2010-09-03 @ 18:30:24
URL: http://mistingelsta.blogg.se/
Postat av: Gabbie

Snyggt Anna! jag glömde säga d igår, det var så fint att d glittrade lite oxå! Kul m sotningar tjejer :D

Postat av: Anonym

Ha en fin kväll sötnos! =)

2010-09-03 @ 18:58:42
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha men oj vilka välplockade bryn man har....not...

tack ni är så söta! och snygga ;)KRAM



2010-09-03 @ 19:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0