Inspiration till dig med gröna ögon!

Hej!
För ett tag sedan, lade jag upp lite tips till dig med blå ögon, på hur du kan förstärka din ögonfärg. Nu tänkte jag ge lite tips till er med gröna ögon. Jag har dock inte gröna ögon själv, så vår söta praktikant Gunilla (som var hos oss för några veckor sedan) får agera modell!
Blått, silver och svart är ett hett tips till dig med gröna ögon! Allt som inte är grönt, framhäver den gröna färgen på ögonen!



Dock är det även snyggt att använda grönt på gröna ögon! Det du ska tänka på är att det gröna konkurrerar ut din egen ögonfärg, så det framhäver inte dina ögon så mycket. Men ibland vill man ju få ut andra effekter, än bara förstärka ögonfärgen :)
Guldigt, bronze, brunt och orange får gröna ögon att lysa! Dessutom är det  perfekta vardagsfärger!
Lila och rosa skuggor är också några riktigt bra färger för att framhäva dina gröna ögon! Det är nog de färger som jag personligen använder allra mest på gröna ögon!

Hoppas att du med gröna ögon, fått lite ny inspiration! Makerna på Gunilla ovan är det jag, Anna och Jenny som gjort.
Vilken ögonfärg har DU, och vilka färger gillar du bäst att jobba med?
Kram Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0