Emergency kit Del 2

Då var det dags för del 2 av överlevnadsguiden :)

Idag ska vi prata om puder!

Som jag visade i ett tidigare inlägg (som ni hittar HÄR) är jag noga med att pudra över min foundation på morgonen. Jag använder ett löspuder på morgonen och är väldigt generös med det. Puder fixerar sminket och suger upp talg som tränger ut genom porerna och gör att man blir blank. Det applicerar jag med en puderpuff, trycker in det ordentligt över hela ansiktet. Överpudra gärna, allt överflöd kan man borsta bort med en stor puderborste :)


Men eftersom jag har blandhy blir jag lätt blank i hyn. Löspudret på morgonen gör i för sig att det tar längre tid för mig att bli blank men jag behöver ändå bättra på sminket under dagen.

Vilket för oss till del 2 då :)
Kompaktpuder!


Självklart kan man bära med ett löspuder och bättra på sminket med det istället. Men kompaktpudret är lättare att bära med och tar mindre plats. Använd en puderborste för att applicera, inte puderpuff om inte du har med en borste för att borsta av allt puderöverflöd. Annars riskerar du att se ut såhär

Inte snyggt va? Så komplettera ALLTID med borste när ni använder puderpuff för att applicera puder. Oftast finns det massa överflöd av puder som man inte ser (speciellt i en mörk toalett på krogen).

Våran lilla puderborste får till och med plats i sminknecessären jag skrev om igår!

Liten puderborste: 320:-
Micro silk Powder (kompaktpuder): 240:-
2in1 necessär: 120:-

Fråga gärna om ni undrar något och kom gärna med förslag som ni vill läsa om!

 

Kramar Kristin


Kommentarer
Postat av: Marlene

Hej!

Innan använde jag eran Foundation Super Silk men sedan jag flyttade finns det inget ställe i närheten som säljer MIST Stockholm smink. Och nu har jag tänk att skicka efter den via internet, men har glömt bort vilken färg jag brukade ha. Nu använder jag mig av make up stores foundation och har matt vanilia. Men jag känner att den inte är lika bra som mist stockholms. Så kan ni tipsa mig om vilken färg jag ska ha? Vore jätte tacksam för svar!

2011-02-05 @ 10:50:41
Postat av: Anna

Hej Marlene! Vad kul att du också fastnat för vår supersilk! Jag vet tyvärr inte om vanilla är MUS ljusaste foundation-den låter ljus =) och om den är det är det vår "MILK" du ska ha, låter den bekant? Vår nästkommande gula foundation är "CREAM" och efter den kommer "SEASHELL". Kan du inte ringa till butiken så kan vi lista ut lite bättre vilken du ska ha? Du kanske kan maila oss en bild på dig? Så kan VI skicka vår underbara foundation till dig? Du når oss på tel:011-313336 KRAM Anna

2011-02-05 @ 17:30:11
Postat av: Malin

Hej!

Jag skulle vilja se olika sminkningar till olika ögonfärg. Jag t.ex. har gröna ögon, hur ska man sminka ögonen för att få bäst effekt?

2011-02-07 @ 13:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0