Alexandras praktik :)

Som ni säkert vet så är Alex här på praktik. En jätteduktig tjej, som vill lära sig massor:) Hon går mediaprogrammet, och vill lära sig lite om smink och hår, inför foto, lite färglära, teknik osv. Vi har under hennes snart 2 v här genomfört en plåtning, Kristin har lärt henne hårteknik, och jag har gått igenom makeup grunderna. Igår gick vi igenom en hel sminkning, med hela 5 olika skuggor. Jag visade först, sen tog hon över. Jag sminkade ena ögot och hon sminkade det andra. Så förutom concealer och foundation, som hon fick lägga själv, kan man säga att vi sminkade halva ansiktet var.

Vi gick mest igenom penselteknik, hur man highlightar, formar och skapar djup med hjälp av ögonskuggorna. Även shading vad gäller ansikte m.m.
Jag hade tyvärr bara iPhonen att fota med, så fick inte till nån bra närbild på ögonen, men Alexandra får klart godkänt, lite mer övaövaöva bara :)
Kram Sofie

Kommentarer
Postat av: alex§

Tack så mycket, vad glad jag blir :)

Tyvärr så slutar ju jag på fredag, men jag kommer och hälsar på . Ni blir inte av med mig! hihi

2011-01-19 @ 20:40:32
Postat av: Sofie

Det hoppas jag att du gör!!! Annars blir vi ledsna sötis!

2011-01-19 @ 21:34:24
Postat av: alexandra

Klsrt jag gör! så fort jag är här i norrköping så kommer jag hänga här! hehe (:

2011-01-20 @ 14:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0