Hey! I´ve got a little story for u!

Idag när jag kom hem och hade fått lite mat i magen, så fick jag ett litet sminkryck typ :p
Jag hade en svart/grå sotning, och precis när jag skulle börja tvätta bort det, fick jag lite sug efter att göra nåt knäppt av det.
Jag öste på svart och blått i olika nyanser på locken, sen vräkte jag på eyeliner, och målade "fransar" i underkant av ögonen, och i ytterkant. Tyvärr hade jag ingen bra pensel till detta hemma, så "linjerna" ner på näsbenet blev lite som dom blev :p Jag bjussar på det ikväll, trött o sliten som jag är :)
Ett bra knep om man ska stå på scen etc, är att "måla" ögat större med hjälp av eyeliner :)
Jag toppade det med lite svarta läppar också. Jag ska bygga vidare på denna sminkning. Nästa gång ska jag lägga till glitter, och finputsa den en aning. :)
Inspirationen till denna kom som från ingenstans!
Godnatt sötisar!
Kram Sofie

Kommentarer
Postat av: Anna

Coolt! Vad duktig du är =)

Haha....jag diggar minen på första bilden...påminner om något jag sett förut ;) puss

2011-01-10 @ 22:54:17
Postat av: Sara

Ascoolt Sofie! :D Ser gärna lite fler extremare sminkningar av dig. Om du vill. :P

2011-01-10 @ 22:54:26
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: sofie

tack sara :) jag lovar o slänga upp mer extremt :p men jag gör det när inspirationen kommer till mig, och inte när jag måste leeeeeta inspiration :) jaa, du förstår nog! så håll utkik :) kraam!

2011-01-11 @ 10:09:04
Postat av: sofie

haha anna!! de va inte meningen o påminnas om det! haha! ville bara flumma till mig lite :D

2011-01-11 @ 10:09:38
Postat av: Kristin

Riktigt grymt Sofie!! Påminner lite om en Twiggy sminkning men snyggare!

2011-01-11 @ 19:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0