Queen of cold ...

Vår duktiga praktikant Alexandra och jag planerade och genomförde ett litet photoshoot förra veckan! Jag sminkade och fixade hår, medan Alexandra fotade och coachade modellen.

Tanken var att modellen skulle föreställa "Köldens Drottning" , eller "Queen of cold" som jag har valt att kalla det. Inspirationen till stylingen har kommit lite från isdansare, men mest ur min fantasi och tack vare kylan utomhus. Vi ville få modellen att vara ett med vinter och kyla.

Sminket: En något för ljus, väldigt täckande foundation, fixerat med ett transparent puder. Blek+kyla känns rätt. Isblåa läppar känns också som något som förknippas med köld. Ett kallt rosa rouge, för att få till en rosig kind, något annorlunda applicerat än till en "vanlig" sminkning. Fransarna är målade i vitt, för lite frostkänsla, glitter har applicerats på brynbenet och en svag kall blå färg i globen. För att få kontrast till allt kalla och bleka, valde jag ett par breda och väldigt markerade bryn.
Håret: Tupering och renkamning, samt ett "backslick" med hjälp av vax, skapar en feminin, vacker bild, samt att sminket kommer fram bättre än om håret är stort och lockigt etc. En knut i nacken kändes som ett bra val till denna styling.

Makeup och hår: Sofie Edström
Foto och redigering: Alexandra Kurucz
Modell: Emmy Käck

Kommentarer
Postat av: Jenny ( mist)

Bra jobbat tjejer, super coolt!! Saknar er brudar hoppas vi ses snart!! Massa kramar <3

2011-01-18 @ 22:04:13
Postat av: sofie

tack så mkt :) kraam :)

2011-01-18 @ 22:16:50
Postat av: Anna

cool!! ser superkallt ut dock ;) duktiga du ....pok

2011-01-18 @ 22:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0