Sofie´s 2010 :)

Jaa, nu är det väl bara jag kvar? Jag har märkt att jag är den mest kortfattade av oss här i bloggen:p Jag vet inte varför, men nu ska ni få se lite ändring på det, så ska ni få ta del av mitt 2010 :)


Fotbollsmässigt, så spelade vi vår första säsong tillsammans i mitt underbara RIF! Ett lag som jag, med lite hjälp startade upp i slutet av 2009. Hårdträning i början av året, och inför första matchen var vi duktigt nervösa och förväntansfulla! Vi har gjort en kanonsäsong, och blickar nu mot nästa :D Mitt starkaste minne är mitt hattrick på hemmaplan i slutet av säsongen. what a feeling! Är dessutom otroligt glad för alla nyfunna fotbollsvänner! Världens bästa tjejer <3


Jobbmässigt så fick jag i april ta över BC-rollen här på jobbet! Trivs jättebra, och älskar ansvaret, men jag har tur som har världens bästa kollegor som alltid stöttar och backar upp :) Vi är ett dreamteam! Under året har vi haft våran very first modevisning i butiken. En visning vi komponerade ihop tillsammans inför butikens ettårsjubileum :) Vi har sminkat till massvis med olika events, bröllop och fester, men det jag nog minns mest är tiden kring halloween. Jag fick lära mig lite specialeffekter och vi hade fullt upp 3 helger i rad med dessa creepy sminkningar! Jag är lyckligt lottad som jobbar som jag gör, och att man har världens finaste kollegor (som även visat sig vara äkta vänner) känns riktigt bra!



Semestrar 2010 ... För min del blev det lite semestrande under året. Sommaren var glödhet som ni säkert kommer ihåg, och det blev mycket båtutflykter med familjens båt, samt en tripp till Öland med min kära pojkvän Emil :) Senare under hösten, närmare bestämt i slutet av november åkte vi även till Gran Canaria  en vecka. Mycket, mycket skönt! Sol, bad, god mat, utflykter m.m.


Övrigt!

  • I somras kom även en av mina bästa vänner Emmy hem från USA där hon hade varit i ca 2 år. Som jag hade saknat henne! SÅ det har blivit mkt catching up med henne under året.
  • Vi har bytt bil typ 3 eller 4 ggr under året. Eller vi och vi, snarare, Emil! Ombyte förnöjer .... eller?
  • Mina föräldrar har utökat sitt stall med ytterligare en häst, som jag har blivit ganska kär i. Joker heter han.
  • Bandit Rock (radiokanalen) kom äntligen till östergötland, och sällskapar mig välkommet under mina långa bilresor.

 


Det är väldigt svårt att komma ihåg allt som hänt, men jag har valt att skriva de saker som är bra och roliga. Jag pratar sällan om tråkigheter. Men jag har säkert glömt massor, men där fick ni en hundradel (eller nåt) av det som hänt mig under 2010. Nu blickar vi framåt mot ett gott nytt 2011.

Vi ses kära vänner

Kram Sofie


Kommentarer
Postat av: Anna

Söta du! Tänk att du är så där megasnäll och positiv som du låter :)...ja 2011 kommer fan bli ett grymt år! Det skålar vi för kramar

2011-01-03 @ 18:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0