Emergency kit Del 3

Japp då var det dags för Del 3 av mina "överlevnadsknep" :)
Något många inte tänker på är att man faktiskt kan variera väldigt mycket med sminket. En rouge kan ex. vis användas som ögonskugga, ett läppstift kan man ha som krämrouge och en ögonbrynsskugga funkar alldeles utmärkt som eyeliner! Vilket tar oss till Del 3:


Ögonbrynsskugga som eyeliner:

För att enkelt piffa upp ögonen litegrann utan att se för sminkad ut samt släpa med en massa olika skuggor är ögonbrynsskuggan det bästa som finns!
Lägg på basen som vanligt. Fyll i ögonbrynen. Och med samma skugga och pensel du använt för att fylla i brynen, lägger du eyeliner längs övre fransraden.

Detta ger även illusionen av fylligare fransar!

Här har jag bara fyllt i ena ögat innan jag lagt på mascara. Ser ni skillnaden?


Det bästa är att både penseln och skuggan får plats i den lilla necessären som jag tipsade om för ett tag sedan :)

Kramar Kristin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0