..Så här såg Alex ut...

...på sin torsdagsmiddag! Här kommer äntligen fortsättningen på BasTutorialen jag gjorde härom veckan...
....Basen är lagd, rouget är på, Brynen är lyfta- nu är det dags för ögonen!!
Jag vill förstärka hennes egna ögon, lyfta fram dem lite lätt istället för maken. Vi tyckte det var mest passande. Hon ville vara lagom diskret. Därför använde jag mig av Beigaaktikga och bruna toner. Varma höstiga. Men inte helt matta skuggor utan med lite lite shimmer i. Den mörkaste bruna skuggan HAMPTON, perfekt till dessa tillfällen.
(haha notera mina oerhört trendiga naglar-det satt snyggt för 3 veckor sen haha)
Ett förslag på penslar som du kan använda-
Den längst till vänster, snedställd gjord av ekorrehår- en lite större borste som du snabbt kan borsta på highlight eller en ljusare skugga över hela locket.
Den i mitten- En stl mindre, mjuk borste också gjord av ekorrehår. För mindre ytor kan vi förenkla det och säga. En bra allround borste. (vi har hårdare varianter också)
Den längst till höger- Perfekt liten "fuskis" som suddar alla hårda kanter och linjer i ett nafs- typ.
Det är en djungel att orientera sig i när det kommer till penslar och borstar. Vi hjälper dig gärna men... Det bästa rådet jag har att komma med är att du ska satsa på kvalitet! En äkta hår borste är en engångskostnad- sköter du den på rätt sätt finns det inget "bäst före datum".
Resultatet mot om du använder "billiga syntet" är som natt och dag! På riktigt...
Här har vi det färdiga resultatet:
Enkel snabb ögonmake. Gå efter principen- ljust längst in-mörkt längst ut! Om du inte har glest mellan ögonen då ska du lägga tvärtom. Men det är mkt sällsynt att europeer har det. Vanligare hos Asiater förexempel...
Min kära Eggplant cakeeyeliner och eggplant mascara fick åka på. Dessa färger passar henne som handen i hansken!
Så! Thats all for now. Vad vill ni se mer utav? KRAM ANNA

Kommentarer
Postat av: sofie

KUL att se från 0-100 lixom :) älska steg för steg och bra förklaringar :) mer sånt! well done! kraaam

2011-03-15 @ 12:36:10
Postat av: Sara

Jag är lite nyfiken på hur Mist gör sin borstar med ekorrhår och tvättbjörnshår och allt som ska låta så bra. Hur bra är det för de små djuren? Hur får de tag på ekorrhår till exempel, klår de upp en massa ekorrar eller föds de upp till dessa eller sövs vilda och de klipper dem eller hur funkar det?

Det skulle jag MYCKET gärna vilja ha svar på. :)

2011-03-16 @ 11:04:58
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej sara!



För det första så finns det ingen tvättbjörnspensel i sortimentet.

MIST penslar är gjorde av samma slags djurhår som alla kvalitet äktahårs penslar är-oavsätt märke.

Det är, ekorre, get, mård, och ponny.



Helt garanterat och logiskt så är det ingen som springer runt i skogen och "klår ner" små ekorrar för en pensels skull. Inte heller dör några hästar för deras kvalitet på hår.



Precis som att MIST smink INTE är testat på djur och följer alla etiska regler krav såväl EUS (EES), BS och Usas standard vilket jag inte kommer ihåg benämning för. Just för att det används av internationella makeupartister. (för er som inte vet det är märket MIST utvecklat just för MUOR)



Vill du veta exakt vilka som donerar de olika djurhåren och hur det går till så är du välkommen att ringa 08-300640 för all produktinformation!



hoppas att du blev lite klokare av svaret..

2011-03-16 @ 15:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0