Sminkning, catwoman inspirerad

Idag har jag sminkat en tjej som skulle på maskerad ikväll. Det var "superhero" tema, så hon ville ha en catwomaninspirerad make. Egentligen tror jag att catwoman har en "mask" för ögonen, men vi valde att sota ögonen och sätta dit ett par Eyelashes av den lite extremare sorten!


(den vita pricken på ena ögat är franslim som inte har hunnit torka)


Vi valde att sätta fransarna lite längre ut i yttre ögonvrån, för att få ett större och mer kattlikt öga. Tyvärr försvinner ju mycket av sminkningens intensitet när man fotar med mobilkamera, så tänk er denna sminkning ggr2 :)

Jag använde:
Supersilk foundation "Sand"
Löspuder "Transparent 2"
Rouge "Blush"
Solpuder "Bronze"
Browshade "no 3"
Eyeshadow "Eilat"
Eyeshadow "Berlin"
Colourvibration "Concord"
Eyelashes "4910"
Sminkningen kompletterades sedan även med ett par röda läppar :)

Hoppas du hade roligt på festen Alexandra!
Kram Sofie


Kommentarer
Postat av: Alexandra,

Blev så himla nöjd, tack så hemskt mycket Sofie. Jag kommer absolut tillbaka in nästa gång jag är i stan efter lite nya penslar och ögonbrynsskuggan :) Kram Alexandra!

2010-07-27 @ 13:53:19
Postat av: Sofie

Så himla roligt Alexandra! Du blev jättefin, och tack så mkt själv! Hoppas festen/utgången blev lyckad sen också! :) Du är välkommen in igen! Ha en fin kväll! Kram Sofie!

2010-07-27 @ 17:39:21
URL: http://mistingelsta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0