Mörka ringar

Fråga:
Caroline
Då kör vi på frågan som ni skrev, Mörka ringar, hur döljer man dessa på bästa sätt? Jag är 21 :)
Tycker om när ni lägger upp sminkningar, inspiration älskar vi ;)Skulle ni inte kunna lägga upp lite fler "coola" sminkningar också? Alltså lite mer extrema? det är roligt att se:



Svar:
Hej Caroline! Vad roligt att du frågar för jag tänkte precis att jag skulle blogga om just hur man täcker mörka ringar :) Till att börja med kan jag tala om att ålder inte spelar när det gäller mörka ringar under ögonen. Stress, sömnproblem, dålig kost är några av orakerna och eftersom att huden är tunnast under ögonen syns det mest där.

Nu till svaret :) Mitt bästa knep till att täcka mörka ringar är att använda en röd concealer på just det området. På bilden nedan har jag visat hur jag applicerar

På ögonlocken har jag använt concealer Light från Mist som är en ljus concealer och fungerar utmärkt som primer för ögonskuggan.
Under ögat har jag använt concealer Sand från Mist som är en röd concealer och täcker mörka ringar grymt bra!
Jag har alltid på foundation INNAN jag lägger concealer för jag tycker att foundation är rätt så täckande i sig. Concealer använder jag för att komplettera för min foundation och täcka där den inte lyckades. På det sättet undviker man en alltför sminkad känsla.

När jag applicerat klart concealern går jag in med min foundation borste och suddar ut kanterna så dom inte syns.

Jag är noggrann med att pudra ordentligt så att allt smink sitter kvar där det ska under hela dagen. Då använder jag Micro Powder från Mist som är ett löspuder som jag applicerar med en puderpuff. Va gärna generös med pudret, allt överflöd kan man alltid borsta av med en stor puderborste.

Lägg på resten av din makeup och du är redo att möta dagen :)

Visst kan man knappt tro att jag lider av sömnproblem? Haha tänk vad lite smink kan göra ;) Allt smink kommer från Mist förresten. Om du behöver hjälp med att hitta rätt produkter för just dig så är du hjärtligt välkommen in till oss på Mist Stockholm, Ingelsta vi hjälper gärna till :)

Hoppas du fick svar på din fråga! Åhh och självklart kan vi lägga upp fler extrema sminkningar sånt gillas! Håll utkik det kommer snart ;)

Kramar Kristin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0