SVAR TIll ANNA!


Anna frågade ifall jag hade något bra tips på hur "man sminkar ansiktet smalare"?

En jättebra fråga som jag tror många vill ha svar på. Detta kallas "shading", man skuggar helt enkelt bort
de partier som är överflödiga!
Haha detta gör jag i princip alltid, då jag har naturligt rundt ansikte och jag kan lova att jag ser ut som en uppsvälld boll nu, på fler ställen än bara magen!;)

Jag ska försöka visa hur man kan "trolla" på en bild, hoppas de har paint på den här datan...
Nej självklart hade de inte det....okej vi provar ändå!

1. Om du föreställer dig en rund boll som du skulle vilja få kantigt, vad skulle du göra då om du hade en
rouge och en borste? Jo, du suddar "i hörnen" för att ge en fykantigare till oval form.

<----------->
Jag får försöka visa det såhär. Den naturliga, mörkare shadern (rouge) ger illusionen om att ditt ansikte är smalare/har en annan form.

2. Ta samma shader och skugga försiktigt på käkbenen. Från öra till haka. Skulle du förexempel vilja skapa illusion om en mindre/kortare haka så skuggar du på den och vips så har du trollat lite. Vill du få din näsa att se smalare ut så läggerdu försiktigt shader på sidorna av näsbenen, som du kan se på bilden så faller skuggar naturligt där. Gör den så smal som önskat och för större effekt så lägger du också en highlighter mitt på näsbenet!



Jag önskar att jag kunde rita dit linjer för att visa men den här bilden visar väldigt bra var de har placerat roughe för att ge smalare intryck, och de har nog skuggat lite från tinningarna upp till halva ögonbrynen ungegär och också på hela käklinjen.


Har men dubbelhakor så kan man "sudda" bort dom också lite försiktigt.

Hoppas att ni blev något klokare! Skriv om ni har fler frågor eller kom in i butiken så visar jag/vi gärna!

KRAMAR Anna

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för tipsen ! ska prova med en gång

2010-08-03 @ 15:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0