Brorsan som jag trodde var äldre

Nu mina kära vänner tänkte jag starta en ny kategori här på bloggen och den har fått namnet: Skönhetstips!
Inte många vet det här om mig men jag har ett stort intresse för hudvård och älskar hemmakurer. Jag är ständigt på jakt efter nya recept, mina källor varierar men jag har märkt att äldre personer är otroligt kunniga vad gäller hemmakurer och hudvård speciellt personer som kommer från fattigare länder och inte hade råd med dyra krämer. Så jag tänkte dela med mig lite av vad jag lärt mig under åren :)
Några kanske undrar över rubriken och vad det har att göra med skönhetstips? Det är egentligen en lång historia, och den enda personen som kommer förstå rubriken är personen som inspirerat mig till att starta denna kategori :)


Första tipset då:
Rosenvatten! Detta är mitt allra allra bästa skönhetstips. Jag, liksom många andra på denna planet, lider av ganska svår acne. Vissa dagar har jag otroligt ont och finnarna känns mer som bölder. Då tar jag lite rosenvatten (som ALLTID ska förvaras i kylskåpet) på en bommulsrondell och duttar över finnarna. Eftersom vattnet är kallt blir det en omedelbar lugnande effekt och smärtan förvinner ganska fort. Fördelarna med rosenvatten är ganska många:
  • Den är naturligt antibakteriell. Eftersom den inte innehåller några kemikalier eller alkohol så rengör den huden utan att torka ut.
  • Den återställer PH-värdet i ansiktet efter tvätt.
  • Innehåller massa antioxidanter som förhindrar inflammationer och dämpar rodnad.
  • Eftersom den förvaras i kylskåpet är det skönt att tvätta ansiktet med rosenvattnet på morgonen. Den skönt, kylande känslan piggnar upp ansiktet och dämpar rodnad.
  • Funkar till alla hudtyper!
  • Den är löjligt billig och räcker hur länge som helst. Finns att köpa i dom flesta livsmedelsbutiker.
Jag rekommenderar rosenvattnet starkt! Det går att ersätta ditt ansiktsvatten med rosenvatten, men själv väljer jag att använda både och. Jag använder Mist face tonic efter rengöring och rosenvatten före hudkräm :)

Kramar Kristin

Kommentarer
Postat av: bella

Ohh älska älska älska !!:D

2010-12-16 @ 21:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0