Manliga sminktips!

Har vi några killar som läser vår blogg? Om vi har det, så kan ni väl kommentera??? :)


Jag hittade dessa två bilder i min mobil, från i våras, eller somras när jag gjorde en uppfräschning av min kära pojkvän Emil :)
Det blir vanligare och vanligare att killar använder lite smink. Kanske lite concealer, för att jämna ut, eller mascara för att öppna upp ögat. Så därför tänkte jag visa en hel "manlig-make".

Emil före:




Emil efter:



Detta har jag använt, steg för steg:

1. Concealer:
Concealer "Beige" till alla röda partier, och "Sand" under ögonen för  att dämpa mörka partier.

2. Excellence foundation
Ni som är pålästa, vet att detta är vår tunnaste foundation, och därför är den perfekt till killar, då det ska se så naturligt ut som möjligt. Extra viktigt med rätt nyans, då det inte får synas! Bara jämna ut :)

3. Loose powder
Jag trycker in ett transparent puder, med en puff, där Emil har lite fetare hy, alltså i detta fall T-zonen. Resterande delar av ansiktet använder jag en Powderpensel, för att hålla det så naturligt som möjligt.

4. Shading
Till shading av ansiktet använde jag rouget "Natural". Under kindben, på käklinjen och lite i pannan är det använt. Diskret!

5. Highlight och kajal
En ljus, matt skugga under brynen, för att lyfta upp, och en vit penna innanför nedre fransarna för att öppna ögat lite mer.

6. Browmousse
För att hålla brynen på plats, har jag format dom med Browmousse.

7. Läppar
På läpparna la jag endast ett transparent cerat, för att behålla mjukheten och få lite glans.

Ser ni skillnaden? Jämnare hy, bort med påsar och mörka ringar, och i allmänt lite piggare :) Jag har sminkat Emil flera ggr när han ska ut eller på fest, och det är aldrig någon som märkt att han har varit sminkad. Däremot har han fått komplimanger om att han ser så snygg och fräsch ut.
Så killar, våga bära make, och våga vara nyfikna på att testa :)

Kram Sofie




Kommentarer
Postat av: Kristin

Braaaa Sofie! Kom igen nu killar våga bära smink...mörka ringar och rödflammiga partier i ansiktet är inte fräscht! :) Och glöm inte hudvård för Guds skull!!! :)

2010-12-08 @ 14:08:03
Postat av: Jenny (Mist)

2010-12-08 @ 18:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0