Mitt 2010

Med risk för ett långt inlägg tänkte jag summera mitt 2010 lite....men jag bloggar ju så sällan just nu så jag har väl ett par rader till godo ;)

....2010 var ett väldigt bra år. Jag vet inte om något annat riktigt toppar mina straxt 25 levnadsår....
Året började otroligt bra med ett pendlande mellan mitt älskade Oslo som innebär citypuls, inspiration, lyx, fest, bar,club och restaurang häng och mitt lilla hus i en liten håla- som är raka motsatsen. Här är det lugnt, fridfullt, frisk luft och inspiration på helt andra sätt.
Jag fick en StoooooR påse med diverse skönhetsaker av min norska partner in crime som jobbar med att bestämma hur omslag och innehåll ska se ut i deras största veckopress. Snacka om att vara i godishimlen. (Snacka om att hon jobbar i godishimlen)
Det var i Oslo jag var, på ett sminkjobb till bröllop med kombad semester, som underbara Sofie ringde och erbjöd mig jobb i MIST butiken ute på Ingelsta. Något paff blev jag då jag inte hade sökt, visste att de sökte eller att allt överhuvudtaget flöt på så bra med make up jobb! Jag frilansade och jobbade för modellfotogr. då... Jag hade en tid innan lagt ner planen på att öppna egen butik, som hade vart på tapeten redan sedan ett år tillbaks...så jag var som sagt glad att allt löste sig lite av sig självt ändå. Det är en mening med allt......

Straxt efter att jag började jobba i butiken upptäckte jag till min stora förvåning att jag var gravid....och ganska långt gånget..ja ni, herregud ni skulle bara veta vilka omprioriteringar det fick lov att bli.
Haha men det kan jag ju säga nu att det var det ju värt ;)
Vi snabbspolar året lite,....Oslo,Jobb,Sverige,Jobb,Vänner,Sommar,Renovering,Jobb,Barn,Jul.
Bara nyårs kvällen kvar och den ska firas med min och sambons föräldrar och lite andra nära. Jag står som vanligt för lekarna och nyårsquizet!
Det bästa 2010:
*Jag blev av med min gigantiskt stora mage och ut kom Matheo!
*2010 år året jag verkligen har insett vilka mina vänner är och vilka jag "vill ha" som vänner.
*Jag har fått göra så många otroligt roliga makeup jobb!
*Valet! Är man lite insatt är valet alltid spännande...
*En varm sommar
*Min sambos framgångar inom sitt yrke/yrken
*Musiken!
*Mitt skinn på näsan tjocka till sig ett par cm...
*Leggings står sig....hallelulja!
*Fick helt enkelt lära mig leva utan nikotin (snus)
*Jag har fortf inte facebook! Men folk får tag på mig ändå...
*......bla bla bla and so on and so on....


Det värsta 2010:
*Att det gick så fort!
*Fy fan vad jag svettades!
*Skräcken att klämma ut en unge!
*Alla sjukhus besök av olika anledningar...
*Att vi tjejer fortf inte har fattat att vi ska hjälpa och inte stjälpa !
* _ _ _ _ _ _!
*Bloggkrig, wtf is that about?! Så otroligt omoget och fjantigt.
*Att "storbloggare" "krigar" för att få läsare och att det lyckas.....tycker det visar på hur fördummade svenska folket är!
*Facebook hetsen...synd att hålla sig lite privat ;)
*Uttrycket "Passion for fashion!" så utslitet...Mode världen får komma med nåt nytt...
*Celluliter
*Många "där ute" verkar ha fått storhetsvansinne...

Ja....det var nog alles? Är övertrött, halvt stressad, allmänt virrig och glömsk så har kanske missat hälften och tjatat om något alldeles för mycket? Inlägget tog mig två dagar att få iväg btw....har huset fullt utöver katter och barn förstår ni... =)
Men! Berätta gärna om ert bästa och sämsta 2010! Det vore kul....
Hadet så bra och tack för det här året....hoppas vi ses 2011 både nya och gamla kunder!

MÅNGA STORA ÖDMJUKA KRAMAR ANNA-Utan er skulle jag inte ha något jobb....eller jo, men inte med "dröm" före =)

Kommentarer
Postat av: Jenny (Mist)

Skratt Du är så jäkla härlig Anna!! Fattar inte hur du fick ihop allt detta men det fick du, underbart att få ha dig som kolega... Du är sååå grym, Mist behöver en sån som du.. Alla vi som jobbar såklart...Vill bara säga att jag saknar er sjukt mycket, hoppas att vi ses snart!! Massa pussar å kramar <3

2010-12-31 @ 04:33:27
Postat av: Sofie

Fina, bästa anna :)

2011-01-01 @ 13:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0