Dagens fråga!

Denna fråga fick vi av Anna idag, så jag ska göra mitt bästa för att försöka ge ett bra svar :)

Jag köpte en mascara över internet, Senita heter märket, men problemet är att den inte torkar. Finns det någon förklaring varför eller är de kanske fel på produkten eller är det jag som gör något fel?


Min första tanke är att Mascaran innehåller för mkt vatten. Därav torkar den långsammare, eller kanske inte alls. Försök satsa på mer fiberbaserade mascaror ist. Därför kan det vara bra att köpa mascaror i en butik, där det finns kunnig personal som kan hjälpa till att ta fram den perfekta mascaran.
Av erfarenhet vet jag även att om öppningen till mascaran är för stor, och inte skrapar bort överflödet av mascaran, gör att du får för mkt mascara på borsten, och därav på fransarna, vilket gör att de blir mer kladdigt.
På Mist har vi mascaror som är mer fiberbaserade. Jag kan även avslöja att det ska ske uppdateringar bland mascarorna inom en viss framtid ..... Spännande! Vi har mascaror i svart, brun, eggplant och transparent (finns även i flera färger som rosa, grön m.m. om man vill specialbeställa). Alla är vattenlösliga utom den transparenta. Eftersom vattenlösliga mascaror är minst slitsamt för dina fransar, kan du använda den transparanta som fixering, de tillfällena när du behöver en vattenfast mascara.

Ta hand om dina fransar, och hoppas du är nöjd med svaret!
Kram Sofie

Kommentarer
Postat av: Jenny (Mist)

Jätte bra svar på frågan gumman! Du är super bra... Pussipuss

2010-12-07 @ 23:11:26
Postat av: Kristin (mist)

GILLA! :)

2010-12-07 @ 23:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0