Gårdagens make-Karin

Igår sminkade jag min söta fotbollskompis Karin.
Sminkningen i ett ljus (ljusa färger öppnar upp och ger ett vaket öga, medan mörka färger skapar djup och markerar)
Sminkningen i ett annat ljus.

Jag skäms för min dåliga kamera och att jag inte är någon vidare värst bra fotograf.
Men på bilden i mitten ser ni lite hur jag har jobbat med skimriga, läckra, jordnära färger. Tyvärr syns det inte lika bra på sista bilden. Vi jobbade med guld, bronze och kopparfärger för att lyfta fram Karins blå ögon. Karin brukar inte använda så mkt smink annars, så därför blev det en ganska mjuk sminkning. Att lägga ganska mkt highlighter under brynet och i inre ögonvrån är ett hett tips för er som vill ha ett öppet och vaket resultat. "Gold Sand"  heter förövrigt highlightern som jag använde på Karin.  Övriga skuggor: "Utah" (mörk koppar/brun), "Buffalo"(lite ljusare brun med en bronzig touch) "Sofia" (skimrande guld).

Snart ska jag åka till jobbet och då ska Anna och jag göra lite roliga saker att lägga upp här i bloggen :)
Kram Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0