Dagens makeup av Sofie

Therese får sitta modell för dagens sminkning! :) En jättetrevlig och gullig tjej som jag sminkade idag på eftermiddagen.
Hon ville ha en enkel, men fräsch vardagsmakeup, så det fick hon! När hon lämnade butiken såg hon så otroligt pigg, fräsch, glad och nöjd ut! Kul! Dessutom kommer hon tillbaka redan imorgon för ytterligare en sminkning :)
Jag har använt:
  • Concealer "Beige"
  • Supersilk Foundation "Milk"
  • Loose powder "Transparent 2"
  • Solpuder "Sun Tan"
  • Rouge "Autumn"
  • Browshade "no 2"
  • Crystal gloss "Sorbet"
På ögonen har jag använt: Basskuggan "Highlight" över hela ögonlocket. En guldig skugga som heter "Rico", den ger ett piggt och vaket intryck, samt ger lite lyster. För att få lite djup i makeupen använde jag "Dreamy star", som är en brun eyedust. Som highlighter och i inre vrån la jag "Platina star". Cakeeyeliner "Brown" längs med övre fransraden och ögonpennan "Snow" i vattenlinjen.
Kram Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0