Min ögonsminkning för dagen!

Hej å hå i det blå!
Vilket fint väder det är idag! Himlen är blå och solen skiner! Jag har på mig sommarkläder i ljusblåa toner idag, och matchade det omedvetet med mina BLÅA naglar :)
Jag sminkade mig på jobbet idag, och tänkte visa min sminkning, som tar ca 2-3 minuter att göra! Jätteeffektiv när man har bråttom, eller är trött!
Dessutom har jag bara använt mig av 2 olika skuggor:

Den vänstra heter "Virgo" och är en matt highlightskugga. Inte helvit som det ser ut som på bilden, utan den har lite lila/rosa, kalla pigment.
Skuggan till höger heter "Rosebud" och är relativt ny här i butiken. Den har blivit en av mina favoriter!


Jag började med att lägga "Virgo" som highlighter under brynet, ner mot globlinjen och in vid inre ögonvrån. Därefter lade jag skuggan "Rosebud" mitt på ögonlocket från fransraden och upp en bit. Sedan suddade jag ut det så det blev denna lite "sotiga" effekt. Skuggan "Rosebud" har jag även lagt intill undre fransraden.

Här är samma sminkning, fast i annat ljus.
Vill man bygga på denna sminkning, så kan man lägga en svart eyeliner och även komplettera med en snygg skimrande eyedust!



GLÖM INTE BORT VÅRAT ERBJUDANDE SOM GÄLLER TOM TORSDAG 24/6! 20% PÅ EN VALFRI ÖGONSKUGGA! :)

KRAM SOFIE


Kommentarer
Postat av: Sara

Jättefint! Rosebud tittade jag på idag, men det får bli den en annan dag kanske. :)

2010-06-23 @ 17:38:08
URL: http://starattraction.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tack så mycket! Ja den är underbar :) Har du hunnit prova den nya fina skuggan du köpte idag då? :)

2010-06-23 @ 19:37:51
Postat av: Sara

Sofie, prövade den idag. Blev supersnyggt! Ska lägga upp den i min blogg imorgon om du vill kika. :)

2010-06-25 @ 00:53:37
URL: http://starattraction.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0