Proffesionella favorit-verktyg från Mist Stockholm!


Hej!
Jag tänkte ge er lite tips och inspiration, genom att ge ER mina favoritverktyg när det gäller smink! Att jobba med bra verktyg är A och O för att en makeup ska bli proffsig och snygg!

Vi börjar från vänster, så punktar jag upp verktygen 1-7 och ger en beskrivning!

1.
Mist Puderpuff! Med puderpuffen duttar/trycker du in ditt transparenta puder i ansiktet (efter du lagt concealer och foundation). Puderpuffen ger dig ett oslagbart, hållbart och matt resultat. På mig håller basen i MINST 8-10 timmar utan att jag behöver applicera mer puder!


2. Mist foundationpensel! Jag rekommenderar ALLA att införskaffa sig en bra foundationpensel! Penseln är handgjord, och borsten är av syntethår, vilket gör att den inte suger åt sig din foundation, och gör den väldigt lätt att applicera. Om man jämför det med att applicera med en svamp, så är det bättre både ekonomiskt och hygieniskt. Penseln kan du tvätta om och om igen. Svampen blir äcklig efter första användningen, och bakterierna går ej att svätta bort till 100 %. Penseln suger inte åt sig din produkt, medan svampen suger åt sig ca 20-40% av din foundation.


3. Mist ögonskuggspensel nr 18. Penseln är av mycket hög kvalité, då den är handgjord och av äkta hår. Penseln är perfekt till att applicera en basskugga, då den är lite större. Den är även bra att använda när man vill ha ett intensivt färgresultat, då den är relativt platt och lite hård. Det gör att skuggan "går in" mer och blir intensivare! För att rengöra "äktahårspenslar" använder du schampo och ibland även balsam.


4. Mist ögonskuggspensel nr 15. Detta är en liten pensel som även den är av naturhuår och handgjord. Jag älskar att använda denna pensel till att skapa "djup" till ögat, exempelvis i globlinjen. Den är perfekt storlek till detta, och även perfekt till att använda för att rama in ögat, både under och över. 


5. Mist eyedustpensel nr 14. Denna pensel kan du använda till mycket! Till "pulverskuggor" eller "eyedusts" är den jättebra, men även när du vill mjuka upp kanter mellan två skuggnyanser. Den är även bra till stora ögon och deras former.


6. Mist ögonskuggspensel nr 33. Denna fluffiga, mjuka, snedskurna pensel har varit en av mina favoriter från första början. Den är sanslöst bra till att sudda! Den är även bra när man vill göra mjuka makeuper. Att den är snedskuren gör att den enkelt följer ögats former lite lättare.


7. Mist pincett! Denna pincett är gjord i en mjukare metall, än de flesta andra pincetter. Det gör det lite skonsammare att plocka. Den är lätt att jobba med och fångar enkelt upp små som större hår!


Detta är bara ett litet urval av mina favoritverktyg! Det kommer mycket sannolikt ytterligare många fler sådana listor! Hoppas du blivit lite klokare, och fått lite rolig info!

Kram Sofie





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0