Glasögon

Såg att världens bästa Jenny hade svarat på frågan om hur man stylar håret när man har glasögon. Kunde faktiskt inte ha sagt det bättre själv Jenny! Hehe :)
För har man inte ansiktet och håret framför sig är det ju såklart lite svårt att svara, det bästa vore om ni kunde mejla in bilder på er eller om ni kan komma in till oss.
Men eftersom jag själv har ett fyrkantigt ansikte och ibland använder glasögon tänkte jag visa er hur jag brukar styla håret :)
Observera att jag grundat alla stylingar genom att använda Björn Axéns Volumemaster! Detta för att få lite mer volym i håret och ett snyggare resultat :)



Min kamera pajjade tyvärr halvvägs (skit oxååå!!) så dom två sista bilderna fick tas med webbkameran  eftersom dom tyckte jag var viktiga att ha med :)

Ett ovalt form på ansiktet är det vi makeup artister & hårstylister alltid strävar efter att få som resultat. Att tänka på när man har ett fyrkantigt ansikte:
  • Mycket volym uppe på huvudet ger ansiktet ett mera ovalt form.
  • Lockar, vågor och liknande mjuknar upp alla skarpa drag i ansiktet.
  • Platt och livlöst hår som hänger över ansiktet framhäver kanter!
  • Klipp upp håret. Håret får nytt liv och hänger inte lika tungt över ansiktet.
  • Även slingor i håret mjuknar upp kanter.
  • Plattångslocka några slingor runt ansiktet. Dels får du bort håret från ansiktet och dels så hjälper lockarna som sagt till att dölja skarpa drag och kanter som vi med fyrkantigt ansikte har.
Om ni undrar vilken typ av ansiktsform ni har är ni hjärtligt välkomna in till oss på Mist Stockholm, Ingelsta så hjälper vi dig!

Kramar Kristin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket bra inlägg! Jättebra tips :D

2010-11-19 @ 18:30:44
Postat av: Jenny (Mist)

Du e super fin gumsan!!:) Jätte bra inlägg som sagt... Du är sååå duktig, fortsätt komma med dina bra ideer... pussipuss <3

2010-11-20 @ 23:10:26
Postat av: Kristin

Tack så mycket söööötaste hjärtat!! Du är så himla söt o duktig du med ingen kan färger som du! :)

Puss på dig <3

2010-11-21 @ 10:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0