Dagens fråga!

Idag tänkte jag besvara en fråga som jag som Makeupartist ofta får, nämligen:
Vilket är roligast, att sminka sig själv, eller att sminka andra?

Svar:

Personligen tycker jag att det är mycket roligare att sminka andra personer än mig själv! Anledningen till det är att jag gillar utmaningar, och förvandlingar! Sminkar man sig själv, så kan man till punkt och pricka alla "skavanker", former, färger osv. Sminkar man däremot någon annan, så får man börja om från scratch :) Innan man börjar, får man göra en snabb "analys" i huvudet av hur man vill att resultatet ska bli. Under tiden man sminkar stöter man på utmaningar, och nya former, vilket gör att du kan skapa på ett nytt vis, hela tiden. Det finns inga exakt likadana ögon, ansiktsformer osv, så det gäller verkligen att anpassa sig efter vad man har att jobba med!
Dessutom älskar jag uppskattningen, efter ett sminkjobb! Och att få se "förvandlingen" från osminkad till färdigsminkad. 
 


Självklart är det också roligt att möta alla olika personligheter och få variation i jobbet :) hihi.

Kram Sofie


Kommentarer
Postat av: ANNA

Kan inte annat än att hålla med!!!



Mina ögon är dessutom fruktansvärt tråkiga att sminka =)



Kram kram

2010-10-27 @ 11:59:14
Postat av: Sofie

Anna, du har fina och roliga ögon att sminka, tycker jag! Men jag tror alla tröttnar på "sig själva", när man gör det så ofta, så därför är det ju extra bra att det finns makeupartister till hands :) Saknar dig mother to be!!!!!!! :) hihi <3

2010-10-27 @ 16:03:25
URL: http://mistingelsta.blogg.se/
Postat av: Kristin

Håller med Anna, så himla bra sagt!! Inte om att du har tråkiga ögon dock för där har du fel :)

Kram

2010-10-27 @ 21:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0