Dagmakeup

Tänkte visa en enkel dagmakeup, när det gäller ögon, samt lite tips och trix. Så därav visar jag före och efter bilder, eftersom de skuggorna jag jobbat med inte syns så mkt, men ändå gör skillnad!
Före, utan smink:
Efter, med smink:
Det som jag tycker är allra viktigast egentligen är ögonbrynen! Att ha välplockade bryn, och att fylla i dom med brynskugga, samt fixera med browmousse! Har man "fula" bryn, så förstör det hela maken!! Se skillnaden på bilderna, när jag fixat till dom. De blir mer strukturerade, täta och formen ser bättre ut på bild 2!
Till själva ögonmaken har jag jobbat med endast 2 skuggor. Jag har sotat litegrann, men samtidigt jobbat med djupet i globlinjen.Som ni ser på bild 1 har jag knappt någon globlinje, och knappt något djup alls! Men med dessa två grågröna skuggor har jag trollat fram det! Superkul när det verkligen ger effekt!
Vit kajalpenna innanför nedre fransarna öppnar upp ögat, och tar bort den röda "tröttheten" man ofta har där. Rikligt med mascara, och så är denna enkla dagmake klar!

Bild 2 blev lite mörk, men hoppas ni har lite nytta av detta ändå!
Trevlig kväll KRAM Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0