Dagens tips!

Införskaffa denna braiga borste! Det är en riktig räddare i nöden!
Pensel nr 10 (kostar 140 :- och finns hos oss på Mist Ingelsta)

Jag får ofta frågan om vad det här är för pensel, och vad man har den till. Så här kommer svaret:
Detta är en finishpensel, som är perfekt till för att borsta  bort ögonskugga som "spillts" ner under ögat! Ni har säkert råkat ut för problemet själva, att man spiller ner överflöd av skugga under ögat.... Använder man då en äktahårsborste (ex vis puderborste) till att försöka borsta bort överflödet, så går gärna den mörka skuggan "in" i hyn och man får som mörka ringar. Däremot denna Finishpensel är i syntet, så den borstar bort överflödet, utan att göra att det trängen in i hyn. Det är därför ni alltid ska ha äktahårspenslar när ni skuggar ögonen, för äktahårspenslar gör att skuggorna går in och fäster bättre, medan syntet har motsatt effekt. Formen och strukturen på denna pensel är perfekt utformad för att "borsta bort" och inte "borsta in".
Jag hoppas ni blev lite klokare, och att jag har förklarat mig någorlunda bra :)
Ett annat tips är såklart att lägga ett lager löspuder under ögat när ni jobbar med mörkare skuggor, då fastnar det som "ramlar ner" i pudret, och det är bara att borsta bort sen.
Kram Sofie

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej, jag har några frågor kring smink...



vad är ögonskuggor gjorda av? färgerna? pigmenten i dem osv?

vad är det i en concealer som gör att den blir så tjock i konsistenten?

hur tillverkas löspuder?

är era produkter testade på djur ?



tacksam för svar :)

2011-02-06 @ 01:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0