Dagens fråga!

Postad av Tinies:

En fråga! Min hud håller på o spricka! är så torr om ansiktet! Ingen återfuktandekräm har hjälpt hittills, tips på hur ja kan få huden o stå ut med vår kyla?


Svar:

Hej! Vilken passande fråga! Jag har själv väldigt torr hy på vintern, och då är det viktigt att ta extra väl hand om sin hy!

1-2 ggr/vecka är det viktigt att göra en peeling. Peelingen rensar bort all död hy, rengör och tar även bort dessa härliga torra hudflagor. Det är dock viktigt att du använder en mild peeling, så att du inte torkar ut hyn med en peeling för fet hy etc. När du får bort den döda hyn, är det lättare för dag/nattkrämen att komma åt och verka där den verkligen behövs!

Jag rekommenderar varmt vår egna peeling som peelar utan att torka ur hyn:


Efter varje gång du peelat hyn, är det bra att lägga en ansiktsmask, som är en snabbverkande kur och den hjälper till att reparera hyn lite extra!

Ett bra tips på en bra, återfuktande kräm är Complex Moisturize från Mist. Den verkar i alla hudlager, och inte bara det översta som många andra gör. Denna kräm passar de allra flesta, men är extra bra om du är torr!


Tänk även på att vatten torkar ut hyn! Så undvik att tvätta med tvål och vatten! ANvänd rengöringsmjölk och ansiktsvatten istället. Ansiktsvattnet har rätt ph värde för att inte torka ut hyn, samtidigt som det verkar rengörande och drar ihop porer. Så använd ansiktsvattnet innan dagkrämen.
 

 

Sammanfattning:

1. Rengör hyn morgon och kväll med Rengöringsmjölk. Den rengör hyn från smink och orenheter.

2. Använd ansiktsvattnet efter mjölken, den återställer phvärde, samt rengör, drar ihop porer och förbereder huden för fukt.

3. Smörj in med din återfuktande kräm

4. 1-2 ggr/vecka kan du även lägga in peelingen och masken i denna procedur :)


Lycka till!

Kram SOfie


Kommentarer
Postat av: Anna

Så bra svarat sofie! Precis så jag själv skulle ha skrivit...:) kram kram

2011-01-27 @ 12:37:01
Postat av: Vicky

Oj! Ja ja handlade strass stenar innan nyår.. Men spara jättegärna det åt mig! Ska storhandla på maxi i helgen så då kan ja ju hämta det:) kram

2011-01-27 @ 13:04:17
URL: http://meavita.blogg.se/
Postat av: Tinies

Tack för en bra "föreläsning" ! dock så har jag andvänt vatten+ vanlig flytande mjölk tvål som rengöring, :/ ska bli bättre på att ta hand om min hud ... årterligen tack :)

2011-01-27 @ 23:20:04
Postat av: Anna

Hej Tinies!



Jag måste bara få understryka att vatten och tvål är det absolut sämsta du kan göra mot din hy! Usch och fy! ;) Sluta med det och drick mkt vatten! Kram Anna Mist

2011-01-28 @ 10:54:00
Postat av: Alexandra

hej:) Jag har hört att alla märken jobbar i varandra när det gäller rengöring och sånt. jag har mkt rengöringsprodukter från make up store men nu håller min ansiktskräm att ta slut och funderar nu på att köpa eran Complex Moisturize kräm som verkar så bra mot torr hy. Den jag har nu från make up store gör ingen skillnad.Min hy är lika torr som innan.Så det jag undrar är om jag måste köpa alla era hudvårdsprodukter för att de ska verka på djupet eller spelar det ingen roll? verkar de lika bra även om jag använder de med mina make up store tills de tar slut? Blir jätte glad för svar:)Kram

2011-01-31 @ 21:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0