En efterfrågad Tutorial!

Det här är Alexandra, en mycket söt tjej-helt osminkad!
Men idag (läs igår) ska hon på en sen torsdagsmiddag och vill känna
sig så där lite AfterWorkFresh!

1.Jag har börjat med att rengöra hennes ansikte
och strukit på ögoncreme och dagcreme ANPASSAT TILL HENNES hy.


2.Sen börjar jag med att lägga våra concealers. (Vi har flera anpassade i butik)
"Sand" under ögonen som neutraliserar de lilaaktiga och sen "Beige" på blämmor och ojämnheter.
Givetvis ska det suddas ut, ville bara vara tydlig med bilden


3. Över concealer tar vi foundation. Tänk på att den också bör vara anpassad efter din hud. Vi har 3 olika som ska täcka allas behov. Foundationen jobbas med fördel in med en pensel. Det är också det mest hygieniska och ekonomiska sättet.


4. För att det ska hålla hela dagen och för att skydda huden mot föroreningar och smuts så har jag puder över. Mist puder är "micronized" vilket innebär i korta drag att det är som ett mineralpuder men att det håller miljoner gånger bättre. typ.



5. Vi skippade momentet med pincett och fyllde bara i brynen med vår underbara brynskugga som ger ett naturligt resultat-vi har den i flera olika färger. Använd en snedställd borste för bästa resultat!


6. Borsta på lite rouge med en rougeborste. Vi har snedställda och runda-vilket som passar dig bäst! Jag har jobbat med två st. Natural och spring


NU SER HON UT SÅ HÄR:
VILKEN SKILLNAD VA? 

Personligen skippar jag gärna resten till vardags och går omkring såhär "bas fresh"- men smaken är som baken och vissa lägger hellre lite mascara och glans.

FORTSÄTTNING FÖLJER....hur kommer Alexandra se ut på sin torsdagsmiddag? ;)

Hoppas ni förstår och ser trots kassa Iphonebilder?// ANNA


Kommentarer
Postat av: sofie!

jättebra anna :) jag förstår och det blev jättefint! längtar tills att få se resten :D well done!!

2011-03-11 @ 12:15:58
Postat av: Kristin

De här va den bästa bastutorial jag läst på länge Anna! Väldigt bra skrivet och lätt att förstå! Ser fram emot del 2 :) Kram

2011-03-11 @ 17:05:39
Postat av: Anna

Tack kristin! =) Var kul att du tycker det!! =) och tack till sofie såklart också ;)KRAM

2011-03-11 @ 18:10:53
Postat av: Anna

Riktigt bra inlägg!!! Lättförståligt! Jättetack! :)

2011-03-11 @ 23:27:47
Postat av: Anna

Tack anna! Vad glad jag blir =)

2011-03-13 @ 12:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0