INTERVJU MED NAGEL-THERESE!

1. Hej Therese! Vad kul att du är här hos oss på Mist Ingelsta! Hur trivs du i gänget?

Jag trivs jätte bra. Alla tjejer har verkligen varit jätte gulliga och trevliga. Har känt mig mycket välkommen sen jag kom hit min första dag;)

2. Vart kommer "nagel intresset" ifrån?

Mitt nagelintresse har inte varit så länge. Jag sysslade med smink och peruk på teater tidigare. Jag älskar estetiska yrken. Men intresset för naglar började när en vännina till mig utbildade sig till nagelterapeut för några år sen och jag ställde upp som hennes modell.

3. Vilket material jobbar du med?

Jag jobbar med upplösningsbar gelé av märket Akzéntz.


4. Det är verkligen en djungel av produkter därute. Hur botaniserar man sig?

För mig var det enkelt eftersom min vännina höll på med samma material så var det nästan en självklarhet. Har tänkt att lägga till akryl och fötter i min utbildning så fort jag hittar tillfälle.

5. Vilka "nagel trender" har kommit och gått genom åren?

Nagel följer övriga modet oftast. Både till färg och form
Runt jul och nyår var det nästan bara glitter och rött som alla mina kunder valde i olika formationer. Efter det var det mest franskt.


6. Vad är den mest populäraste "nageln" just nu?

Franskt men
Nu börjar man närma sig våren och då vill de flesta ha lite vårigare naglar med ljusa färger.

7. Vad Brukar kunderna vilja matcha sina naglar med?

Jag skapar mycket mönster från smycken kunder har för att matcha eller efter kläder. Till exempel min mamma som var här inne förra veckan med en tröja med leopard mönster köpt på gina tricot, då matchade vi ihop det med naglar. Då fick jag tillfälle att göra leoprint naglar som jag inte har gjort sedan jag var 14 år, då exprimenterade vi mycket med djurmönster på naglarna, och även i sminket!
Om de brukar ha någon favoritfärg på ögonskugga så brukar de vilja matcha.

8. Marmorering?

Många kunder hajjar till när de ser det och tycker det är snyggt! Så nästa gång de kommer brukar de vilja prova på det. Vet inte hur populärt det är. Jag vet bara att det inte är alla nagelterapefter som vågar ge sig på det.

9. Vad är det konstigaste du har fått göra på någon kund någongång?

Inte direkt. Extremt långa kanske?

10. Slutligen då Therese, varför ska vi komma till dig med våra naglar?

För att jag är proffisionell, vänlig och är lätt att prata bort två timmar med!
Jag har bra priser och jag är alltid öppen för nya ideér, hur krångligt eller konstigt det än må vara, ingen utmaning är för svår!

TACK THERESE!

För att boka tid hos henne ring till oss på MIST INGELSTA 011- 13 33 36


Kommentarer
Postat av: A

Kul!! =)

2011-04-01 @ 10:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0