Från igår:

Igår blev det stressigt fram på kvällskvisten. Min sista kund kom in för sminkning 17.15 (vi stänger 18.00) och hade bokat in en lite extremare make :) Vi valde mellan ett par extrema fransar och en diskretare make, eller mer färg på ögonen och diskretare fransar. Det senare alternativet blev det.
Tog bara bild på ögat:
(Brynen är dock ej ifyllda på bilderna)
Tyvärr syns det lite dåligt, men jag använde en illgrön skugga och en djup blå. Båda var matta. Fixerade detta med en ljusblå eyedust för att få mer lyster. Under brynet ligger det neongult glitter, vilket tyvärr ej framgår så mkt på bilderna. Jag har även satt dit "Singel lashes" LONG och MEDIUM.Alltså lösfransar i singelform. Man sätter dit en och en, för önskad effekt. Så 5 st långa i ytterkant och 2 medium längre in. Det blir en naturligare övergång då :) Ögonsminkningen är matchad med hennes "Dreads" som skulle sättas dit kvällen till ära. Alltså, blå, grön och neongul :)
Jag ska banne mig spara till en systemkamera :)

Hoppas att kvällen blev lyckad för dig Annelie :)
Kram Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0