Enkel tutorial

Eftersom jag tagit bilderna med min Iphone så är kvalitén sådär.. Men försökte iaf!
Idag kände jag inte för att ha en sån mörk sminkning utan valde istället att använda lite färger.
Följande skuggor har jag använt idag:
1. Yamit star
2. Pink light (highlight)
3. Stardust
4. Blizz star
5. Wilkinsson
6. Morris

Här kommer lite enkla grundsteg att följa:
1. Här har jag lagt Yamit star över hela ögonlocket + highlight med Stardust över ( highlighten använder jag för att förstärka färgen)
2. Markera undre fransraden med den mörka färg du använder, följ sedan ögats form och forma efter globlinjen.
3. När jag har lagt den mörka färgen i globlinjen så använder jag alltid en till färg, i detta fall Morris.
Detta för att sudda ut de kanter som blir ifrån den mörka skuggan och för att ge sminket ett fylligare uttryck.
4. Till sist lägger jag en eyeliner längs fransraden. Viktigt att tänka på är att den ska följa ögats form och vara aningen tjockare längst ut.
Jag avslutar självklart med mascara och voila!
Har ni frågor om sminket eller något annat så var inte rädda för att höra av er.

Finns på både Facebook och nummer 011-313336 och så kan ni självklart kommentera här på bloggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0